10 main rules of healthy nutrition.

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ENG: I don't know if you know, but I've recently created a Russian YouTube channel where I share my life and some notions throughout videos. It's such a lovely thing, but as I make vids in Russian, I thought it would interest you to know what am I talking about (unless you know Russian), and I decided to share it down here. In English and in Italian. So... This post is about 10 vital rules of healthy nutrition. I think, it would interest lots of you as the healthy lifestyle is really important nowadays and I know something about it. So... Let's begin :)

1. Drink water.
You do not have to drink 2 liters of water a day, according to the Internet. This, of course, very important to drink a lot, but listen to your body and do not drink more than you want.

2. Have breakfast.
Breakfast - a fundamental meal as it starts metabolism and gives energy for the whole day

3. Eat in accordance to your lifestyle.
If you lead an active lifestyle, you certainly can afford sest more. However, if you lead a sedentary life, it is better not obedatsya otherwise unnecessary calories into fat necessarily postponed.

4. Move!
Movement - that's life. so move as many points as you can! Exercise, or often go, or dance, or jump on a skipping rope ... anything, just move!

5. Listen to your body.
literally. it is better to know what you need. want much to eat? eat. do not want to eat? do not force yourself. learn to live in harmony with it and understand what he needs, be able to distinguish when you're really hungry, and when "you just feel like eating a something tasty!"


6. Ban some unnecessary food.
I refused all of the following foods: fried in butter, milk chocolate, sweet drinks, fast food. they simply are not needed by the body, and without them perfectly possible to live. and rejection of milk chocolate will allow you skeptical of all sweetness and flavor change your habits.

7. Eat separately.
carbohydrates not combine with proteins, for example. eat separately, it will not overtax your stomach, and you will feel better and easier.

8. Carbohydrates are allowed...
... but only in the morning. even if you want to eat fast and unnecessary carbohydrates - eat it in the morning. this energy your body uses vtechenii day and set it in the wrong place in our body

9. Create some lifelong habits.
eg I, out of laziness, do not go in for sports in the evening, but I developed a habit of doing exercise in the morning to stretch your muscles and feel more energetic throughout the day. as well, I drink 1-2 glass of water before meals. I always get up early. it's a habit that I gained in a long time and is unlikely to give up on them.

10. Be always motivated.
people tend to go the distance and give up. necessary in any case not to give it, and to go further ahead of a dream. if you feel that surrender - think for what you kept contact the Inernet for extra motivation.

IT: Non so se lo sapete, ma recentemente ho creato un canale russo YouTube dove condivido la mia vita e alcune nozioni attraverso i video. E' una cosa bellissima, ma siccome faccio video in russo, ho pensato che svi potrebbero interessare le cose di cui racconto (a meno che non sapete il russo...), e ho deciso di condividere cualcosa anche qui. In inglese e in italiano. Quindi... In questo post vi parlo di 10 regole fondamentali di una sana alimentazione. Penso che sarebbe utile per molti di voi visto che  lo stile di vita sano è molto importante al giorno d'oggi ed io ne so qualcosa. Quindi... Cominciamo :)

1. Bere acqua.
Non dovete, secondo Internet, per forza bere 2 litri di acqua al giorno. Questo, naturalmente, è molto importante , ma ascoltate il vostro corpo e non bevete più di quanto desiderate.

2. Fate la colazione
La colazione è un pasto fondamentale in quanto accellera il metabolismo e dà energia per tutta la giornata.

3. Mangiate secondo il vostro stile di vita.
Se conducete una vita attiva, potete certamente permettersi di mangiare un po' di più. Inve, se conducete una vita sedentaria, è meglio non abbuffarsi, altrimenti le calorie inutili saranno "conservati" sotto forma di grasso.

4. Muoversi!
Movimento è la vita, quindi fate l'attivita fisica! Gli esercizi fisici semplici, o camminare a passo veoce, o ballare o saltare su una corda... qualsiasi cosa preferite, ma state sempre in movimento!

5. Ascolta il tuo corpo.
Letteralmente. E' meglio sapere che cosa DAVVERO vi serve. Tanta fame? Mangiare. Non volete mangiare? Non sforzatevi. Imparate a vivere in armonia con il vostro corpo e capite cosa ha bisogno, siate in grado di distinguere quando siete veramente affamati, e quando "ci si sente di voler mangiare un qualcosa di dolce dopo pranzo!"


6. Vietatevi il cibo inutile.
Ho rifiutato gli alimenti come: tutto fritto sull'olio, cioccolato al latte, bevande dolci, fast food. Semplicemente perchè non sono necessari per il nostro corpo, e senza di loro è perfettamente possibile sopravvivere. 

7. Mangiate separatamente.
Carboidrati non si combinano con le proteine, per esempio. Quindi, mangiare separatamente, non affaticare lo stomaco, e vi sentirete meglio e più leggeri.

8. I carboidrati sono ammessi...
...ma solo la mattina. Anche se volete mangiare carboidrati "inutili" - mangiateli al mattino. Questa energia il corpo utilizza dirante la giornata e non si conserverà nel posto "sbagliato" nel nostro corpo.


9. Creare alcune abitudini di vita.
Ad esempio io, per pigrizia, non vado pazza per lo sport, ma ho sviluppato l'abitudine di fare degli esercizi di mattina cosi sentono più energica durante tutta la giornata. Inoltre, bevo 1-2 bicchiere d'acqua prima della colazione. Mi alzo sempre presto, ed è un'abitudine che ho guadagnato in un lungo periodo di tempo ed è improbabile che le rinuncerò.

10. Essere sempre motivati.
Le persone , purtroppo, tendono a rinunciare ai propri obiettivi. E' necessario in ogni caso di non arrendersi, e di andare più avanti per ricevere quello che desiderate. Se state per arrendervi - pensato di quello che avete ottenuto finora oppure andate sul Inernet per qualche motivazione in più.






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